Hoppa till innehållet
Framsida För hyresgästen Försvunnen nyckel

Försvunnen nyckel

Om nyckeln försvinner ring Hoas telefontjänst. Du måste omedelbart lämna en skriftlig rapport om förlusten på Hoas servicecenter. Där kan du även hämta en ny nyckel. Om en räkning görs för den försvunna nyckeln i samband med utflyttning tas priset på nyckeln från din hyresgaranti.

På grund av säkerhetsskäl kan låset serieläggas på nytt. Hyresgästen ansvarar för detta och/eller för övriga kostnader som uppstår till följd av den nya nyckeln. Priset på den försvunna nyckeln, en extra nyckel och serieläggningen finns på prislistan för ersättningsansvar.

Jag stängde av mig

Om du har stängt ut dig från ditt rum eller lägenhet, ring Securitas dörröppningstjänst.

Andrahandsgästens nyckel försvinner

Om den nyckel som din andrahandshyresgäst har försvinner ska det omgående meddelas till Hoas genom att lämna en skriftlig notis på Hoas servicecenter. Andrahandshyresgästen får en ny nyckel endast om han eller hon har ett skriftligt tillstånd av huvudhyresgästen.

Huvudhyresgästen ansvarar för kostnaderna för den nya nyckeln och/eller den eventuella serieläggningen av låset enligt ersättningsprislistan.

Läs mer


Det ser ut att du har ad blocker aktiverad.

För att garantera korrekta funktioner på sajten, vi rekommenderar att deaktivera ad blocker.
Your current shadow instance is ""staging"". Exit